Vill du förstå något? Agera!

De senaste veckorna har jag ägnat nästan all ledig till att översätta en kursmanualen till ledarutbildningen ”Coaching Essentials”
Det här kursmaterialet har inte tidigare funnits på svenska och jag tänkte att jag gärna skulle vilja ge mina kursdeltagare ett svenskt material.
Det har varit en spännande språklig process att göra den här översättningen. Jag har fått byta perspektiv och fått helt andra insikter om materialet och om författarens intentioner.
Jag har (tror jag) blivit mer kompetent att förstå hur jag på bästa sätt ska förmedla kunskapen till mina kursdeltagare. Den här kunskapen var inte tillgänglig för mig innan jag började översätta, det är en kompetens som jag ”fått” på köpet.
bild
Om du vill förstå något (bättre) så föreslår jag att du GÖR något.
Att tänka på ”det”…leder i bästa fall till nya tankar om ”det” men vill du ha ökad kompetens behöver du GÖRA ”det”.
I görandet ligger helt nya möjligheter att lära sig och utöka kompetensen.
Det är lätt att hamna i en inaktiv roll där du tänker och tänker och tänker, med du behöver nya erfarenheter för att skapa nya modeller och nya referenser inom ett ämne.
Alltså du behöver AGERA!
Vad har du för arbetsuppgifter framför dig som du tenderar att ”bara” tänka på?
Vad skulle du kunna GÖRA för att börja att få dem gjorda?
Du behöver inte hantera allt på en gång, bara börja göra NÅGONTING. Det kommer att hjälpa dig förstå hur du ska gå vidare, på ett sätt som du inte visste innan du började GÖRA.
Översättningen gick bra och jag blev klar igår. I rätt tid då utbildningen startar på söndag.
Då börjar tre dagars görande och agerande och mina kursdeltagare ska få göra både ledarskap och kommunikation. Ser fram emot detta!
 
Den här kursen kommer flera gånger under våren. Nästa gång den 6-8:e april.
Välkommen med din anmälan!

 

3 reaktioner på ”Vill du förstå något? Agera!

  1. Heja Maria!!!! Du är BÄST!
    Kram
    Kristina

Kommentera

