10 tips för att utveckla och bevara stressreaktioner.

1. Sluta genast motionera! Det tar bara värdefull tid från dina plikter och krav. Dessutom blir du löjligt avslappnad efteråt vilket inte är bra om du vill bli riktigt stressad. Spänd = stressad.

bild

2. Oroa dig för saker du inte kan påverka! Allt ont som sker i världen är ditt ansvar. Fundera mycket på vad andra tänker och tycker och hur dålig du är som inte kan hantera det.

3. Sov så lite som möjligt! Se till att komma i säng riktigt sent och gärna när du är uppjagad och har riktigt svårt för att slappna av. Börja gärna älta , helst en massa gamla synder och oförrätter. Du ska se att du kan stressa upp dig så mycket att det blir omöjligt att somna. Om du mot förmodan skulle somna så kan du räkna med att vakna efter bara ett par timmar då grubblerierna fortsätter ända till 30 minuter innan väckarklockan ringer. En riktigt stressad person sover med så dålig kvalitet att stressen bara eskalerar och energinivåerna töms. Bravo!

4. Var perfektionist! Du ska faktiskt kunna i princip allting, dessutom ska du leverera högsta kvalitet på allt du gör, oavsett om det gäller att baka bullar eller att skriva en rapport.

5. Ta på dig extremt många uppgifter! Både du och jag vet ju att ingen annan klarar dessa uppgifter lika galant som just du. Dessutom får du en chans att glänsa och bli bekräftad för en prestation samtidigt som du visar att du är totalt oumbärlig och håller alla konkurrenter på lagom avstånd.

6. Säg aldrig nej annat än till dina egna behov.

7. Gör många saker samtidigt. Det gör att du får svårt att koncentrera dig.

8. Välj en arbetsplats med riktigt dåligt ledarskap. Gärna usel arbetsmiljö, noll feedback och otydliga krav.

9. Välj en chef som redan följer punkt 1-8.

10. Se till att ha en bedrövlig inre dialog när du pratar med dig själv. Förnedra gärna dig själv, klaga på ditt utseende och dina tillkortakommanden.

Följ dessa råd så kommer du inom en snar framtid att utveckla ett riktigt dåligt förhållande till dig själv som leder till enorma stressreaktioner. Exempelvis magkatarr, depression, tinnitus, eksem, hjärtinfarkt, stroke, kognitiva störningar eller andra diffusa symptom. Har du tur är du sjukskriven före påsk och det kommer att ta LÅNG tid att komma tillbaka. Lycka till!

PS. Misstänker du problem med stress på din arbetsplats så kan jag komma och mäta, analysera och föreslå förändringar. Friskbolaget har licens att utföra PASS-profilen som är det mest vetenskapliga sättet att mäta stress på en arbetsplats. Vill du veta mer?

Ring 0768-21 10 80 eller skicka ett mejl

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s